szakértő könyvelés, annak menete

adatok begyűjtése - könyvelendő tételek

Rendszeresen, a hónap legelején!

A könyvelési számlák, iratok begyűjtése elsősorban digitális módszerekkel történik, amihez több programot is igénybe veszünk.

A számlákat havonta külön drive meghajtóra, vagy emailben várjuk, elsősorban pdf formátumban. Természetesen, aki más formátumban küldi, azt átkonvertáljuk.

A NAV Online segítségével havonta megnézzük a Hatóságnál nyilvántartott adatokat, ez egy kontroll a könyvelés számára. Több dolgot ellenőrzünk ilyenkor.

  • Volt olyan eset például, amikor a partner nem rögzítette kötelezően vásárláskor az adószámot, így azt nem hozta a NAV.
  • Az adószámmal történő visszaélést is ellenőrizzük, sajnálatos módon néha más adószámát mondják be vásárláskor ügyfelek a kedvezmények érdekében.
  • Továbbá, lehetséges, hogy nincs az ügyfélnél a számla, ebben az esetben számla másolatot tudunk lekérni.

Fontos, hogy a könyvelés bizonylatok alapján történik! Tehát, javaslatot tudunk küldeni neked, az ügyfélnek, hogy mely számla hiányzik, mit kell javíttatni, stb.

Amenyiben az ügyfélnek (neked) nehézséget okoz, vagy még nem álltál rá a digitalizálásra, természetesen személyesen is leadhatod a bizonylatokat az irodánkban.

feldolgozás

Átadás a könyvelőprogramnak.

A feldolgozás során a digitálisan begyűjtött adatokat konvertáló programokkal átadjuk a könyvelő program számára.

A vevő számlákat a számlázó programból átemeljük, szállítói számláknál a digitalizálás után a Billcity program segítségével kontírozzuk (igény esetén ügyfélnek is tudunk hozzáférést biztosítani).  A bankkivonatoknál szintén lehet feladófájl alapján digitalizálást elérni.

Fontos kitétel, hogy a számla szabályos legyen, valamint az üzleti partnereket rendszeresen mind a könyvelő, mind az ügyfél ellenőrizze a NAV-nál és más Hatóságoknál.

Az adatok egyeztetése után fontos mozzanat, hogy az ügyfélnek (neked) minden hónapban adatok egyezetetése végett küldünk kintlévőség listát, valamint ellenőrizzük a pénzeszközök állományát.

Könyvelési és egyéb hibák

főkönyvi tárolás, kimutatások

Modern, felhőalapú tárolás.

A mai kor elvárásainak megfelelően elsősorban a 100%-osan biztonságos, felhőalapú tárolást részesítjük előnyben. Ezáltal az ügyfélnek (neked) is bárhonnan igényei megfelelően tudunk tájékoztatást adni.

A főkönyv elkészítése után különböző kimutatásokat tudunk biztosítani, mely a vállalkozás működéséhez szükséges információkat ad. Egyrészt belső használatra, másrészt külső felhasználók pl. Hitelintézet részére.

Érdemes évente megbeszélni az üzleti tervet, hogy a vállalkozás mely részén kellene fejleszteni, esetleg bővíteni, átalakítani.

Keress meg, hogy átbeszéljük a neked megfelelő ajánlatot!

mindenképp válts könyvelőt, ha:

 

  • könyvelői hibák vannak, amik a cég pénzügyeire is hatással lehetnek,
  • lassú, rugalmatlan, nem alkalmazkodó,
  • nem- vagy nehezen működik csak együtt veled, nem hajlandó megváltoztatni a működési módját, hozzáállását,
  • nehéz a kapcsolattartás, együttműködés vele, vagy nehezen érhető el,
  • nincs megfelelő felelősségbiztosítása,
  • nem naprakész a könyvelésben és/vagy könyvelési hibákat vét,
  • nem követi le automatikusan és nem informál azonnal, „emberi nyelven” a várható jogszabályváltozásokról,
  • BÁRMIÉRT is elégedetlen vagy vele.

A JÓ könyvelő nem így működik!

Keress meg minket MOST!

Kérj egyéni ajánlatot!

Kizárólag a TE érdekeidet tartjuk szem előtt. Csak annyit fizess, amennyit FELTÉTLENÜL szükséges!

  • könyvelés, bevallások, cégalapítás

  • jogszabályok lekövetése, informálás, elérhetőség

  • bérügyintézés, dolgozók ki- beléptetése

info@konyveleskorrekten.hu | +36 70 379 4957

 

Kattints ide és töltsd ki Árajánlatkérő űrlapunkat, hogy a legpontosabb ajánlatot adhassuk neked!

5 + 9 =